Redescopera Romania. A cincea zi

Hristos a Inviat!

Astazi au avut loc doua mari evenimente: Plimbarea cu Mocanita si cu telescaunul – pe ploaie. Mai jos vedeti ce si cum

05.00 Fetele din camera 120 (aka eu si Claudia Tocila) se trezesc pentru a se face frumoase ca pentru o zi de duminica, avand in vedere ca vor avea parte de o plimbare de 6 ore cu Mocanita, in Viseul de Sus, la 120 de km de actuala resedinta.

05.35 Gasca #dinromania este prezenta trup si suflet in parcarea complexului Suior si paraseste locul imediat pentru a se aventura pe drumurile Maramuresului

08.30 (intre timp mi s-a rupt firul) Gasca ajunge in Viseu si incinge o hora cu tinerii care au deschis sezonul plimbarilor cu Mocanita – astazi, 24 aprilie, la 09.00 pleca primul trenulet de anul acesta

08.35 aparem la Antena 1, fiind in primul vagon rezervat celor mai cool oameni. Noua.

09.00 Se aude chu-chu si un nor urias de abur se ridica deasupra noastra, invaluind totul intr-o ceata densa insotita pe alocuri de funingine numai buna de intrat in ochi. Restul este poveste:

Locomotiva are aproximativ 50 de ani – dateaza din jurul anului 1954.

Nasul, Johann Feller, un tip extrem de modest, ne-a fost alaturi atat la dus ca si la intors, stand sa povesteasca impreuna cu oamenii setati pe energie. El studiaza Tehnica Dentara in Baia Mare si intentioneaza sa ia drumul Germaniei. Ca multi altii de varsta lui. Motivul: Viseu este un loc mort, unde singurii locuitori ramasi sunt cei in etate, iar Baia Mare nu ofera perspective.

El ne-a povestit cum tipterii (germ. “Zipser”)sunt cei care s-au instalat in Maramures in jurul secolului al XVII-lea, in cel de-al doilea val de colonizare germanica a zonei, initiat de habsburgi incepand cu 1776. Ei au venit din zona slovaca Zips (Spio), de la care le vine si numele. Acestia au inceput sa ridice locul incet dar sigur, iar in 2000, in urma investitiilor unei fundatii elvetiene, s-a dezvoltat turismul.

Construita dupa Primul Razboi Mondial pentru a fi folosita in vederea transportului de lemn, Mocanita este folosita in zilele noastre atat in scopul initial, cat si pentru transpotul turistilor pe Valea Vaser, care traverseaza muntii Maramuresului in mijlocul unuia dintre cele mai frumoase peisaje din Romania. Raul ce a dat numele vaii formeaza o vale exceptionala, ca un canion, in care stanci prapastioase alterneaza cu paduri dese, poieni si izvoare minunate.

Cam in 2003 a fost cumparata locomotiva cu care noi ne-am plimbat, pe care scria mare si frumos “Elvetia”. In prezent exista 14 astfel de locomotive destinate “Mocanitei”

Pretul unei calatorii este de 41 lei pentru adulti, respectiv 35 lei pentru student si pensionari si 28 lei pentru copii.

Pentru trenurile de Paste este necesara o rezervare cu cel putin o zi inainte de calatorie. Informatii suplimentare puteti obtine printr-un email la adresa info@cffviseu.com sau telefonic, la numerele 0262.353.381 si 0744.686.716 (intre orele 7:00-20:00).

Turistii pot parcurge 21,2 km/ruta in 2 ore, un timp mai scurt neputand fi scos din cauza terasamentului. Recordul de calatori intr-o zi a fost de 402/tren, iar vara sunt in jur de 2 deraieri pe saptamana. Chiar cat stateam noi cu burtile la soare o alta Mocanita a deraiat, acest lucru nereprezentand pericole pentru cei aflati in mijlocul calatoriei 🙂

Episodul #2 al zilei a avut in calitate de VIP telescaunul din Complexul turistic Borsa. Acest complex este situat la o altitudine de 850 m, iar telescaunul te duce pana la 1920m. De acolo… te descurci sau te intorci.

Orar telescaun: zilnic: 09.00-17.00 (functioneaza pentru un grup de min. 15-20 persoane) Si-am incalecat pe-un telescaun si v-am spus poveste-asa.

Maine plecam spre Sighisoara, unde ne vom petrece ultima seara impreuna.

Redescopera Romania 2011 este un proiect Petrom, impreuna cu BCR,DaciaRomtelecomParalela 45si Muzeul National al Taranului Roman.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *