eTravel Conference, editia a 3a

Astazi, 15.10.2014 are loc cea de-a 3a editie a eTravel Conference, la Crowne Plaza (organizator: Evensys). Iata despre ce s-a discutat pe parcursul intregii zile:

shutterstock_93011569

Foto Shutterstock

Sesiunea 1 – WHAT’S NOW IN THE TRAVEL INDUSTRY

Javier Garcia del Valle – CEO, Happy Tour Group

Companiile se focuseaza momentan pe crestere, ceea ce aduce mai multe calatorii. Ceea ce nu este tocmai bine este faptul ca agentiile sunt independente, nu se grupeaza sa formeze o mare piata.

In Romania, taxele pentru servicii sunt 0- fata de Elvetia – 18 euro, Germania – 20 euro. Stiti vreun business care supravietuieste oferind servicii (ticketing) gratis? “I am ready to lose money by giving you free services”.

Asteptarile privind Romania sunt atat de mici incat cei care isi fac curaj sa vina aici sunt surprinsi placut si isi doresc sa revina.

In prezent, daca ai o intalnire importanta in alta tara la ora 10:00 dimineata nu mai pleci cu o zi inainte, ci in ziua respectiva – astfel scad costurile.

Lucia Nora Morariu – Presedinte Eximtur si ANAT

Firma Eximtur este in curs de a-si schimba tehnologia. Lucrurile nu se indreapta insa catre o directie buna pentru ca exista multi jucatori care nu respecta concurenta.

2015 va fi un an mai bun pentru ca… nu este electoral si speram sa iesim din criza.

Degeaba 95% ocupare pe charter daca biletele se vand ieftin, fara marja si profit. Concurentii se bat pe o taxa de servicii de 0 si minus.

Increderea mea in online se va vedea cu ocazia targului de la Londra, unde Eximtur va lansa un site in germana si engleza. Solutia noastra pentru a creste Incoming-ul sta in online.

In 2015 vom investi 75.000 euro marketing, 125.000 euro tehnologie.

Vacantele scurte legate de evenimente din Romania sunt cele care ne-au reprezentat pana acum – turismul de business. Bucovina se ridica, Sibiu este in frunte de mult timp, creste si Bucurestiul in atentia turistilor straini.

Sezonul de iarna nu este un sezon profitabil pentru operatorii de turism, in ciuda aparentelor.

Profilul clientului Eximtur: nu este un client ieftin, trebuie sa fie sigur ca a lasat banii undeva si va exista o vacanta sau o calatorie de business. Eximtur se delimiteaza de tot ceea ce inseamna oferte soc – lipsa de calitate imediata si se pot produce falimente.

Diana Pascut – Christian Tour

Turistii romani calatoresc tot mai departe si observam faptul ca s-a trecut de la “a avea o vacanta pe an”, la a avea cat mai multe (minim 2): in apropiere de Craciun si una in timpul verii. De asemenea, cand se intorc din vacanta isi mai iau una.

Continuam sa investim in dezvoltarea online-ul si in cativa ani orientam o mare parte din vanzare in zona aceasta.

Din experienta acestei veri, observam o orientare a turistilor catre hoteluri tot mai bune. Se verifica foarte mult site-urile de review-uri si fiecare vrea sa obtina cel mai bun raport calitate-pret. De aceea focusul nostru este pe cazari foarte bune si ne straduim sa avem orare cat mai bune la biletele de avion. De asemenea, punem accent foarte mare pe dezvoltarea produsului pe care il oferim, pe dinamicitate.

Noi avem Bucharest City Pass – acces la 8 muzee bucurestene, transport pe linia turistica si diverse facilitati pentru alte obiective turistice. Acest pachet este atasat unui alt program numit Short Trips (in Centrul Vechi, Bran etc)

Daniel Truica – Managing Partner, Vola.ro

Fenomenul Facebook – este mai important ce postezi decat momentul respectiv. Se face o trecere accelerata catre online.

87% din plati sunt cu cardul. Asadar, nu avem in plan sa mergem catre zona de offline.

Profilul celor care cumpara bilete de avion online: 25-45 ani, urban, studii medii si peste medii, venituri la fel. La city break-uri, publicul este similar. Cele mai importante destinatii pe care le vindem noi sunt cele cunoscute (ceea ce inseamna ca piata este la inceput): Praga, Roma, Londra – marile orase europene. Este o piata emergenta inca.

Un pret mediu pentru un bilet de avion cumparat prin vola.ro: 210 euro. Pentru un city break, pretul mediu pentru doua persoane: 550 euro.

Remus Visan – Managing Director, Paravion.ro

Romanii vor sa cumpere ieftin, bine si la cald. Cauta foarte mult pana cumpara ceva si se bazeaza pe alegerile prietenilor – urmarim unde se duc prietenii/ colegii de la serviciu, invidiem si alegem.

In Romania sunt multi furnizori de tehnologie care pot ajuta si pot furniza expertiza in a vinde Romania. Online-ul ramane esential pentru incoming.

Strategia Paravion este: daca se duce in offline, se duce prin parteneriate. – exista dorinta de asociere cu brandul nostru. Este greu sa ii obligi pe oameni sa acceseze internetul, daca nu sunt obisnuiti cu asta, tocmai de aceea mergem la ei prin parteneriate si suntem rabdatori.

Bugetul de marketing merge mana in mana cu cel de tehnologie: iti cheltuiesti banii pe canalul pe care vrei sa fii, dar trebuie sa ai si tehnologia potrivita. 2.5 – 3% din cifra de afaceri merge catre online. Nu se pot face aceste bugete separat.

City break-urile nu prea sunt intelese in online, merg cel mai bine in agentiile traditionale. Focusul nostru este sa avem platforma si sa lasam clientul sa isi aleaga destinatia si sa ii furnizam anumite informatii si pachete – cel mai important este sa avem un sistem foarte facil, astfel incat sa isi faca singur pachetul.

Pachetele de vacanta sunt foarte importante pentru noi si acolo incercam sa avem succes.

Calin Ilie – General Manager, IBIS Gara de Nord

Romanul ramane in continuare europeanul care calatoreste cel mai mult intern.

Singura solutie pentru un business corect este educatia.

In sfera achizitiilor online, clientii verifica foarte bine inainte de a lua decizia de achizitie – nu isi permit surprize.

Antonio Nitu – Director General, Aerotravel Lufthansa City Center

Avem o gama de clienti din ce in ce mai educati. Asta de indeamna sa apelam la ultimele trenduri in materie de tehnologie – ceea ce este foarte greu, dar nu imposibil.

Un pachet de 7000 de euro poate fi cumparat si platit online fara probleme – imi arata experienta din ultimele zile.

Nicolae Dragoi – Marketing Manager, eSky.ro

Anul acesta avem de 3 ori mai multe rezervari facute de pe mobil.

O concurenta mai puternica ar fi binevenita, ne-ar provoca.

In offline, noi am fi precum un crocodil de rau intr-un ocean.

In Brazilia nu exista cai ferate, de aceea zborurile interne sunt foarte intalnite si se vand foarte bine. Clientul de aici se supara imediat, de aceea se pune accentul pe customer service.

—–

Sesiunea 2 – WHAT’S NEXT IN THE TRAVEL INDUSTRY

Francois Pellegrin –  Channel Sales Manager, Online and Leisure, Central, Eastern and Southern Europe, Amadeus

17% dintre cei care acceseaza o agentie online cumpara. restul ajung acolo numai pentru a se informa.

Trenduri: Smarter Consumer (cauta personalizarea ofertelor, unicitate), Technology Explosion (importanta online-ului, nu putem evita mobile-ul), Pressure on margins (tot mai multa presiune pe retaileri).

Smart Travellers need Smart Online Travelers.

Tamas Varga – International Business Developer, Hotelguru.ro, Ungaria

In Romania dureaza mult mai mult decat in Ungaria sa faci o rezervare.

In ceea ce priveste mobile-ul, pietele din Romania si Ungaria sunt similare.

Remus Moraru – Business Development, Manager Eastern Europe, HotelsCombined

Monetizati utilizatorii pe website-ul dvs intr-un mod mai eficient cu un metasearch de hotel.

HotelsCombined = marketing afiliat, gratuit. Cu ce e diferit fata de alte programe? Incercarea de a fi cat mai flexibili si de a crea senzatia ca jucatorii de pe piata isi pastreaza brandul. Cum functioneazA? Consumatorul introduce cerintele de hotel, cauta si combina preturi rezultate de disponibilitate din peste 30 de site-uri din portofoliu. Apoi sunt afisate cele mai bune tarife de hotel disponibile online.

Se poate customiza astfel incat utilizatorii sa nu creada ca au plecat de pe site-ul original si isi pot face cautarile mai departe.

Diana Ursu – Client Service, Millward Brown Romania

Ce se cumpara online? Cazare (24% in Romania, dar si in afara), bilete de tren (5% Romania, 2% in afara), bilete la muzee/ evenimente (4% in Ro, 7% in afara). Cu toate acestea, exista un procent de 69% care nu a cumparat nimic online.

Ce conteaza atunci cand cumperi online un serviciu de travel? Rapiditatea, Comfortul.

De ce nu ai achizitiona online? Spontaneitate (se duc la o Agentie cand le vine ideea sa plece undeva), incredere (aici deja multe site-uri au inceput sa puna emblema trusted.ro, astfel incat sa genereze incredere).

De retinut: INCREDEREA este cea mai importanta, alaturi de ATENTIA la brand.

—-

Sesiunea 3 – MARKETING IN TURISM

Iulian Padurariu – Consultant de marketing asociat, MARKS

Ca sa aiba eficienta, media are nevoie de reach si Frecventa. Nevoia foarte mare de bugete vine din faptul ca ai nevoie sa repeti poezia de mai multe ori.

Pentru o campanie coerenta ai nevoie de reality check: Tu cine esti? Nu ce faci, ci… cine esti?

Daca as fi un entertainer, as urca pe scena si lumea m-ar aplauda sau ar arunca cu rosii in mine – reactii pozitive sau nevative. Daca ma gandesc la cum as putea fi un facilitator, lucrurile se schimba. Eu pun la dispozitie o platforma, ii dau publicului tinta ocazia sa se exprime si imi dau mie ocazia sa culeg expresia lui.

Puterea nisarii duce mai departe la sansa de a crea o comunitate si de a o folosi in favoarea ta.

De-a lungul timpului tindem sa investim intr-un oarecare efort (de a deveni membru, de a te loga pe un site etc). Pentru asta trebuie sa dai un sens foarte puternic. Asta duce la cresterea valorii, a identitatii. Cititorii/ Utilizatorii incep sa se identifice cu tine => Network effect.

Exemplu relevant: Marriott – Travel Brilliantly; Interactive Email – dand un reply simplu la un email primit, informatiile intra exact acolo unde trebuie. Cu cat reusesti sa faci mai simpla o actiune, cu atat mai eficienta.

Lasa comunitatea sa lucreze pentru tine!

Victor Caras – Head of Online Marketing & Development, Christian Tour

Targetare: In momentul in care aveti bugete de peste 500 de euro/luna, luati un om intern pentru SEM pentru a va duce campaniile acolo unde trebuie sa fie. Nu recomand vreo campanie de pay per click fara masurarea ROI-ului.  (acesta este si punctul slab al Christian Tour – targetarea)

Adaptabilitate: Lucrurile se intampla foarte repede si trebuie sa ai abilitatea de a te adapta. Nu castiga cel mai puternic. Castiga cel mai adaptabil.

Timpul de reactie: Un punct cheie in zona de agentii – produsul nu se diferentiaza decat prin pret, asa ca cel mai important aspect este sa fii cat mai repede acolo.

La Christian Tour – tot ce inseamna strategie de marketing online este construit pe baza directiei de comunicare date de Directorul General pentru anul urmator. In functie de nevoi/ produse se dezvolta strategia de offline si online – care sustine offline-ul. Exista o componenta de performance care sustine toate destinatiile.

Raluca Muresan – owner, Trip to Romania

Trip to Romania – servicii integrate premium personalizate pentru straini, in Romania, pentru grupuri mici si medii.

70.000 de turisti – prin colaborare si cu alte agentii sau cu vase de croaziera. Singurul ghid de turism roman licentiat in New York.

In jur de 30% dintre clienti vin din recomandare. Investitia initiala a fost investitia intr-un site: facut de un fost intern de la un job anterior, maxim 500 de euro + membership-ul pe small world – 120 euro/an.

 

—-

Sesiunea 4 – BLOGGING & ONLINE CONTENT

Razvan Marc – Directorul Biroului de Turism al Romaniei la Londra

Destinatia e tara si Locul e statiunea.

In emisiunea mea nu am folosit niciodata cuvantul “fascinant”. Imi incep povestea din mijlocul actiunii, nu povestesc drumul si toate peripetiile.

Este foarte greu sa iti faci o relatie cu o agentie. Dupa ce semnezi un contract, accepti orice – mai putin sa se intervina asupra textelor.

Mihai Jurca – prezentator TV (B1TV) & Travel Blogger

Mi-am facut blogul in martie (2013) pentru a testa anumite subiecte pe care le abordez in emisiuni – desi publicul nu este acelasi.

La ce ma gandesc atunci cand scriu pe blog?

1. Relevanta subiectului: m-ar interesa pe mine sa citesc articolul respectiv?

2. Sezonalitate: toamna/ primavara – city break; iarna – vacante exotice, ski; vara – mare, Europa.

3. Timing: nu poti luni dimineata sa publici un articol despre ce poti face in Berlin in weekend. Luni dimineata vrea sa vada o oferta, un pont scurt. In weekend merg subiectele mai lungi – au timp de citit, in timpul saptamanii merg subiectele utile.

4. Subiecte hot: exemplu: deschiderea liniei dinspre Bulgaria spre Grecia.

5. Subiecte de nisa: tratate comercial, impachetate astfel incat sa vanda. Exemplu: top cele mai frumoase berarii din Belgia.

6. Interviuri, povesti viata

7. Make a list (top 10, top 5): 10 locuri unde m-as duce cu iubita mea in Paris

8. Intamplari personale: Povestiti anumite episoade din calatorii si transmiteti oamenilor niste invataturi.

9. Content “share”-uibil: Ce ar putea fi preluat si de alte persoane?

10. Vox populi: ascultati ce vor oamenii. Eu am pe blog o rubrica de “travel design”, unde oamenii imi pot scrie sa le fac o vacanta.

Cele mai citite articole: Turul lumii cu 1300 de euro (doar biletele de avion); Interviurile; Bugetul de Calatorie (iau o destinatie europeana si spun ce trebuie sa plateasca de cand a plecat pana se intoarce).

Cristian Curus – Director de Strategie, OVI Travel

Vivolis – primul portal de rezervari turistince care foloseste Viber si WhatsApp in comunicarea cu turistii

#aventuravivolis – experiment de marketing, infotrip unic cu bloggeri si jurnalisti.

Scop: testarea si validarea conceptului; Inspiratie pentru oricine doreste o vacanta inedita; Crearea unor pachete similare.

Unde? Paris si Bordeaux

Participanti: 3 bloggeri travel, 1 blogger IT, 1 blogger generalist, 3 jurnalisti.

Rezultate: 216 fotografii, 120 de utilizari ale hashtag-ului, 100.000 organic reach.

Ce am invatat din campania cu bloggeri? Turistii vor sa mearga intr-un pachet realizat in colaborare cu un blogger, dar doresc si prezenta unui ghid local care sa le ofere cat mai multe informatii despre locurile pe care le viziteaza. Turistii prefera pachetele ieftine care sa includa cat mai multe activitati.

Sunt preferate destinatiile mai putin cunoscute sau destinatii care au intrat in atentia romanilor in ultimii ani (ex: Amsterdam)

Uneori este mai bine sa asculti de bloggeri cand iei o decizie legata de destinatie.

Bloggerii au puterea de a fi imaginea unui pachet turistic, lucru care vinde, dar acest lucru nu este suficient. Daca produsul din spatele bloggerului nu este cel mai bun, risti si ai turisti nemultumiti.

3 thoughts on “eTravel Conference, editia a 3a”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Categorii