Pentru o vacanta ieftina

De fiecare data cand am plecat intr-o vacanta (aproximativ 6 serioase pe an) am planificat un buget care a fost depasit cu sfintenie si fara drept de apel.

Cu toate acestea, am mai capatat si eu niste indeletniciri in a-mi proteja portofelul atunci cand imi vine sa arunc banii in stanga si in dreapta pe lucruri inutile sau care pot fi gasite la preturi mult mai mici in alte parti.

Iata la ce am ajuns eu (si va invit sa ma ajutati sa completez lista):

1. Hartile se gasesc in holurile hotelurilor – gratis, iar ponturile privind ce ai de vizitat: la receptie – asta daca esti un ursuz si nu ai chef sa legi doua vorbe cu un localnic. Nu mi s-a intamplat vreodata sa intreb ceva in receptie si sa nu stea sa imi explice cu desene, de parca aceea ar fi fost singura mea sansa de supravietuire.

2. Mijloacele de transport in comun care leaga aeroporturile de zonele centrale sunt chiar decente – si la infatisare si la pret.

O singura exceptie am intalnit pana acum: in Singapore a fost mai ieftin Shuttle-ul decat ar fi fost autobuzul. Sau poate m-au vazut mai picata de pe alt continent si au zis ca…

3. Ai uitat sa faci rezervare din timp la hotel? (cat de nebun sa fii sa uiti? poate nu ai vrut…)

Am un pont pentru tine: DreamCheaper. Tu faci rezervarea, iar ei iti gasesc aceeasi camera, la un pret mai mic.

– Trimiti un email cu ce “afacere”crezi ca ai facut tu cu pretul ala bun la adresa  hotel[@]dreamcheaper[.]com.

– Daca ei iti gasesc un pret mai bun decat ai gasit tu, iti vor face o noua rezervare si o anuleaza pe cea veche – care ti-a mancat jumatate din salariu. Daca nu gasesc un pret mai bun, raman la varianta ta.

– 20% din diferenta pana la suma ta reprezinta comisionul DreamCheaper. Mai bine de atat nu cred ca se poate.

4. Abonamente pentru mijloacele de transport in comun pot fi mai convenabile, iar unele tari ofera chiar si transportul pana/de la aeroport in aceasta suma.

Putina atentie, insa. Eu mi-am calculat acest buget in Paris si nu prea eram in avantaj la abonamentul cu care puteam sa ies si spre Disneyland/ Versailles (pentru zonele 1-5). In schimb, daca stateam in banca mea si nu ma plimbam atat, ar fi fost mai avantajos sa ma abonez la Navigo.

5. Sa ramana scris negru pe alb: niciodata nu schimbi bani in aeroport sau in apropierea lui. Lucruri necurate se intampla pe acolo si comisionul este undeva prin Triunghiul Bermudelor.

6. Inainte de a te arunca sa platesti cu cardul verifica ce comisioane practica banca ta pentru tranzactiile din afara tarii. #truefact comision 50 euro pentru o tranzactie de 70 euro cu un card business la Banca Transilvania, in Bulgaria.

7. Roaming-ul nu este chiar cea mai simpatica solutie momentan. Asta daca nu ai abonament la Vodafone si iti activezi Roaming pe zi (~3 euro si ai optiunile din tara).

Ori te alimentezi cu esenta vietii (netul) de la wifi, ori rabzi si plangi in pumni, ori iti cumperi o cartela de net prepaid.

8. Minibarul – aceasta cutie pe care trebuie sa o tratezi ca pe un muzeu: te uiti, dar nu atingi.

Unele hoteluri s-au prins de smecheria “beau si inlocuiesc maine dimineata de la supermarket” asa ca au pus ori un cantar care se prinde cand ridici ceva din minibar si inregistreaza in contul camerei; ori vine o camerista la prima ora sa verifice si sa inlocuiasca. Si atunci chiar nu mai ai ce sa faci.

9. Apa de la robinet este potabila in unele orase/ tari. De exemplu, in Malta am facut testul nitratilor la hotelul Hilton. 0, nada, nimic. Unda verde la baut! Si da, Evian si Vittel sunt chiar ieftine pe oriunde te-ai duce, cu exceptia benzinariilor din Romania 🙂

* Daca ti s-a parut util ce-am zis eu pe aici, hai cu un like pe proaspata mea pagina de Facebook. Nu doare si sunt chiar de treaba. Multumesc!

2 thoughts on “Pentru o vacanta ieftina”

1. Zilele urmatoare ma gandesc sa planific si eu o vacanta scurta (ca dupa 1 mai) si voi avea in vedere Dream Cheaper. Nu auzisem de el. Iar la capitolul harti mi-am luat de vreo doua ori teapa, dar m-am invatat minte.