Piata de turism online

La mijlocul lunii octombrie (in ziua de 15, mai exact) a avut loc eTravel Conference, de unde v-am transmis pas cu pas, fraza cu fraza ce s-a vorbit si despre care am scris cu drag si pe blogul Simonei Stanescu, Lipa-Lipa.

Aici am avut ocazia sa vad un studiu realizat de Daedalus Millward Brown – privind tipurile de servicii turistice achizitionate de romani in mediul online, precum si increderea romanilor in achizitiile turistice online – undeva sub nivelul marii. De asemenea, au fost identificate motivele pentru care turistii nu apeleaza intr-o mai mare masura la mediul online si elementele care ar trebui imbunatatite de providerii de astfel de servicii pentru a atrage mai multi consumatori.

Ce trebuie sa stiti si ce se intreaba din ce in ce mai multa lume este esantionul 🙂 Studiul a fost efectuat pe un esantion de 540 de utilizatori de Internet, femei si barbati cu varste cuprinse intre 18-65 de ani, din mediul urban, in perioada 15 septembrie – 3 octombrie 2014.

Iata prezentarea, iar mai jos cateva aspecte importante:

Cateva aspecte importante ale studiului, prezentate in cadrul eTravel Conference sunt:

* In ultimele 12 luni, 48% dintre romani au calatorit in tara, 21% in strainatate, iar 41% nu au calatorit deloc in ultimul an. Persoanele care nu au calatorit deloc in ultimul an sunt cele cu varsta peste 45 de ani, cu un venit scazut sau care nu lucreaza deloc si au un nivel de educatie slab.

* Cele mai frecvente servicii achizitionate online sunt: rezervarea la hotel, achizitionarea biletelor de tren si a biletelor de muzeu (pentru vacantele in Romania) si achizitionarea biletelor de avion, rezervarea in cadrul unui hotel si achizitionarea asigurarii de sanatate (pentru vacantele in strainatate)

* Studiul arata ca 69% dintre respondenti nu au achizitionat deloc servicii online pentru vacantele pentrecute in Romania, iar 48% nu au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in strainatate.

* 58% dintre cei care au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in Romania,  le-au achizitionat direct de pe site-ul furnizorului, 31% de pe site-uri unde se pot compara preturile, iar 25% direct de la agentia online de turism, in timp ce 63% dintre cei care au achizitionat servicii online pentru vacantele petrecute in strainatate, le-au achizitionat direct de pe site-ul furnizorului, 29%  de pe site-uri unde se pot compara preturile, iar 29% de la agentia online de turism.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Categorii