Știu, trecem printr-o perioadă foarte grea, care ne va schimba foarte mult modul de a acționa și a ne comporta în societate. Dar nu despre asta vorbim acum, ci despre un subiect care și pe mine mă doare foarte tare: care sunt condițiile pentru un zbor programat în această perioadă cu pandemie de coronavirus, iar teama de îmbolnăvire ne apasă?

Companiile aeriene au început deja să se gândească la asta și iată ce măsuri iau:

TAROM
Acordă posibilitatea de a reprograma călătoriile pe date viitoare sau către alte destinații operate TAROM, fără a incasa taxa de modificare. Astfel, pasagerii au o opţiune care le permite să îşi schimbe rezervările pentru date ulterioare, doar cu încasarea diferenţelor de tarif/ taxe de aeroport, dacă cel iniţial nu este disponibil sau aplicabil pe noile date de călătorie.
Această facilitate este valabilă pentru bilete cu cel puțin o dată de călătorie programată până la 31 mai 2020 – inclusiv, iar pasagerii au posibilitatea de a alege noua dată și/sau destinație, oricând în 12 luni de la data emiterii biletului.
Pentru detalii și pentru a beneficia de această facilitate contactați agentul emitent, Call-Center TAROM sau orice agenție TAROM (contacte aici).

QATAR AIRWAYS
Pasagerii care au rezervat sau intenționează să rezerve o călătorie ce va avea loc până pe 30 iunie 2020 au posibilitatea de a modifica gratuit datele de călătorie sau de a preschimba valoarea acesteia într-un voucher pentru o călătorie viitoare, valabil timp de un an de zile de la data emiterii.
Modificările pot fi făcute cu până la trei zile înaintea plecării.
Pasagerii cu bilete de la/către destinațiile Qatar Airways din întreaga lume pot călători în continuare și pot tranzita Aeroportul Internațional Hamad din Doha. Intrarea în Qatar este însă interzisă, cu excepția cetățenilor de naționalitate qatareză, care vor fi obligați să intre în carantină pentru 14 zile, după intrarea în țară.
Dacă ați rezervat deja sau intenționați să rezervați o călătorie ce va fi efectuată până pe 30 septembrie 2020, vă oferim flexibilitate crescută, prin următoarele opțiuni: Posibilitatea de a modifica gratuit* datele de călătorie; Posibilitatea de a preschimba valoarea neutilizată a biletului într-un voucher pentru o călătorie viitoare*, valabil timp de un an de zile de la data emiterii.
*Toate aceste modificări trebuie efectuate cu cel puțin 3 zile înaintea călătoriei. Se aplică anumite termene și condiții. Pentru călătorii în afara datei menționate sau pentru rambursări se aplică regulile tarifare normale atât pentru modificarea cât și pentru anularea călătoriilor.
Detalii aici.

AIR FRANCE
Toate zborurile prin Europa au fost reduse cu 25%.
Dacă îți cumperi sau ai deja un bilet de avion până la 31 martie și ești îngrijorat/ă, poate fi mutat până la 31 mai 2020 fără a fi aplicate taxe de schimbare, dacă noile date selectate au același preț per segment. Călătoria trebuie să înceapă cel târziu la 31 mai.
Dacă aveai un zbor (achiziționat până la 27 februarie) programat până la 30 aprilie către Coreea de Sud, poate fi reprogramat până la 31 mai. Aceleași condiții și pentru destinația Italia.
În perioada 14-28 martie, AirFrance operează în continuare zborurile către Atlanta, Chicago, Detroit, Los Angeles, New York JFK, San Francisco și Washingtonși așteaptă clarificări pentru Miami, Boston și Houston.

WIZZ AIR
Din cauza scăderii cererii, anumite zboruri pot fi anulate. Pasagerii care fac subiectul unei astfel de anulări vor fi informați cu 14 zile înainte și reprogramați (automat) pentru o dată ulterioară. Cei care au făcut rezervare prin aplicația de mobil Wizz Air vor primi un email princare li se oferă schimbarea gratuit sau 120% din valoarea biletului, în credite WizzAir.
Dacă îți anulezi zborul voluntar: poți solicita returnarea banilor (aici sunt termenii).
Dacă schimbi data zborului sau chiar destinația (în termen de maximum 14 zile înaintea călătoriei), vei plăti doar diferența de preț – ce constă în taxele de aeroport.

EMIRATES
Pentru rezervările făcute până la 31 martie pot fi făcute gratuit modificări. Dacă alegi o dată din vârful sezonului, atunci vei plăti diferența de preț. De asemenea, dacă ești călător frecvent, primești 20% mile bonus pentru călătoriile efectuate până la 30 iunie. Detalii aici.
Dacă ai bilet de avion până la data de 31 mai către o zonă care a impus restricție la graniță, primești banii înapoi (aici detalii despre cum poți solicita) sau poți reprograma plecarea pentru o dată până la 30 iunie.

Detalii despre condițiile/ schimbările impuse de țările afectate de coronavirus (COVID-19) găsiți pe acest site.

__ TO BE UPDATED__

One thought on “Condiții zbor – în timpul pandemiei coronavirus”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *