GPeC – Gala Premiilor eCommerce 2013 – LIVE

GPeC – Gala Premiilor eCommerce 2013 – LIVE

Castigatorii Galei Premiilor eCommerce 2013

1. Banci (Nominalizati: Alpha Bank, BCR, BT, BRD, CEC, Libra, OTP, Raiffeisen Bank, Unicredit Tiriac Bank)

Banci care fac acceptare 3D secure: Banca Transilvania – 370 comercianti activi in octombrie 2013 VS. 260 comercianti activi in octombrie 2012

Locul 2: Raiffeisen Bank- 196 comercianti activi | Locul 3: BRD GSG – 156 comercianti activi

Cea mai buna evolutie a unei banci 3D secure in ultimele 12 luni: Banca Transilvania – 149.903 tranzactii inregistrate in septembrie 2013 VS 24.020 tranzactii in septembrie 2012

Banca anului in eCommerce: BRD GSG – 2.472.100 tranzactii in perioada octombrie 2012 – septembrie 2013 (inclusiv) VS 2.645.420 tranzactii in aceeasi perioada a anului precedent

2. Premiile GPeC 2013 – acordate in functie de feedback-ul pietei, subiective. 

a. cel mai bun comparator de preturi (nominalizari: compari.ro, price.ro, shopmania.ro, smartbuy.ro): ShopMania.ro

b. magazinul online cu cea mai buna prezenta in Social Media:  F64.ro – s-a masurat nr de aparitii, potentialul de vizualizari pe fiecare aparitie in parte.

c. incurajarea si dezvoltarea pietei romanesti de eCommerce: Carrefour Romania si METRO Romania

d. concept original al unei campanii de promovare pentru un site de eCommerce: RCA-Ieftin.ro – Campanie “Reduceri Below the Line (BTL)

e. performanta eCommerce pentru expansiune la nivel global: FloriDeLux.ro – 1800flowers.com, una dintre cele mai mari retele de florarii din lume (parteneriat strategic cu BloomNet)

 

3. Magazine Online – in functie de votul juriului GPeC

a. Alimentare si Bauturi (nominalizat: beicevrei.ro): – 

b. articole sportive, timp liber si divertisment: SportAddict.ro

c. auto, moto si utilaje: AutoWebShop.ro si CauciucuriDirect.ro

d. pet shop (nominalizati: ama-shop.ro, animax.ro si pentruanimale.ro): animax.ro

e. servicii: OttoBroker.ro si MyTicket.ro

f. birotica si papetarie: gutuie.ro

g. casa si gradina: covera.ro

h. bebelusi, copii, jucarii: noriel.ro

i. cadouri si bijuterii: watchshop.ro

j. florarii online: floria.ro

k. health & beauty: cupio.ro

l. IT&C, electronice si electrocasnice: F64.ro

m. online travel: paravion.ro

n. fashion: OtterShop.ro si TinaR.ro

 

4. Cel mai bun StartUp in eCommerce: covera.ro

5. Cel mai bun comerciant “Experienced” in eCommerce: watchshop.ro

6. Comerciantul Anului in eCommerce 2013 – se tine cont de traficul site-urilor prin Alexa. Castigator: paravion.ro

____

1. Ce sa NU faci in eCommerce/ Concluzii rezultate in urma jurizarii GPeC 2013

Radu Vilceanu (Founder & CEO Content Speed) – Beneficiile oferite clientilor trebui evidentiate si in pagina de comanda – fata de 2012: Putine erori pe cosul de cumparaturi; filtrele pe partea stanga; o parte din magazine sunt deja responsive – exemplu asa DA: cupio.ro

Elisabeta Moraru (Industry Manager Google Romania)

– Nu ii forta sa isi faca cont si nu ii bombarda cu newslettere

– Intreaba cat de placuta a fost experienta

– Pune-ti marca, fa-te memorabil. Atunci cand trimiti factura pe mail, nu o face intr-un mod sec. Inoveaza printr-un mesaj personalizat!

Robert Anghel (Digital Marketing Manager ING Bank)

BRANDING. Ar trebui sa il faca pe client sa se intoarca in magazin. Trebuie sa construiesti o poveste despre magazinul tau.

CONTINUT. Acesta construieste credibilitatea si dezirabilitatea magazinului.

MOBIL. 30% din populatia Ro are telefon mobil. In mediul urban: acesta are o penetrare de 50%. => Nu putem ignora faptul ca utilizatorii nostri sunt inaintea noastra in termen de adoptabilitate a smartphone-urilor.

Cosmin Daraban (CMO & Co-Founder Silk Web)

– lipsa box abonare la newsletter si nu exista pagini de multumire

– sunt multe magazine care ofera o experienta neplacuta  prin lipsa totala de transparenta pe parcursul comenzii – in ceea ce priveste pretul.

Alexandru Lapusan (CEO & Founding Partner Zitec)

– 77% dintre posesorii de smartphone folosesc navigarea pe internet => Go Mobile! – pe site-urile analizate lipseste comunicarea cu clientul.

– prezenta slaba (sau deloc) pe alte retele sociale; lipsa comentariilor la produse, lipsa programelor de loialitate.

Bogdan Manolea (Co-Founder Trusted.ro)

– Ganditi-va cum puteti exploata juratii de la GPec si in scris si online

Radu Marcusu (SEO Coordinator SEOmonitor)

– Link-uri: Ce nu trebuie sa facem: sa nu putem foarte multe link-uri cu anchor text, nu foarte multe catre o singura pagina din site sau link-uri in footer/ in sidebar

– Internal Linking: Asigurati-va ca meniul principal al site-ului este prieten cu Google. Link-urile interne functioneaza in acelasi mod ca cele externe.

– Brand-ul: Oamenii au incredere in branduri si Google are incredere in oameni. Brandul unui site = de cate ori se cauta brandul site-ului pe Google

Cristian Ignat (PPC Marketing Manager 2Parale)

Greseli: site-ul nu are versiune de mobil – pentru ca acesta te obliga la simplitate; Utilizatorii nu sunt incurajati sa dea note; Cautarea pe site nu functioneaza corect.

2. eCommerce in the Cloud, Alexandru Lapusan (CEO & Founding Partner ZITEC)

Microsoft cofinanteaza programe de audit si migrare in Romania (desigur, ne referim aici la Cloud)

3. Online Optimization Cycle – Best Practices from ClickTale, Daniel Dublin (Channel Sales Manager ClickTale.com)

83% din site-uri au o rata de conversie sub 5%

98.6M RON – in Online Advertising (in Ro)

If at first you don’t succeed, you have to change the site >:)

Fiti foarte atenti la customer behavior. Acesta va poate spune ce anume functioneaza pe site-ul vostru si ce ar trebui eliminat.

4. Cum sa iti cresti afacerea prin Social Media, Laurentiu Dumitrescu (Managing Partner Digital Star – Leo Burnett)

Vanzarile din Facebook… nu functioneaza. Oamenii nu intra pe Facebook ca sa cumpere, ci ca sa se relaxeze.

Experienta personalizata + oferta personalizata = vanzari mai mari

Foloseste cat poti de mult contextul.

5. Creating Demand: how to leverage video advertising to build awareness and improve search presence, Bogdana Butnar (Industry Manager Google Romania)

YouTube este perceput ca un produs pentru brand.

Ca sa poti face ceva cu performance in Romania, trebuie sa ai Preexisting product knowledge / Ability to search.

In 5% din procesul de decizie, omul chiar face o cautare sperand sa cumpere ceva. Ex: Ca sa iti iei o fusta neagra ai nevoie de timp pentru a decide, nu o iei imediat.

Ca sa cresti Market Share, trebuie sa cresti Share of Voice (= procentajul din comunicarea care se petrece pe o categorie pe care o vizezi tu) cu 10%.

TV ramane unul dintre cele mai importate medii, insa in anumite categorii de varsta este irelevant.

Volumul de cautari pe desktop scade – pentru ca acest device incepe sa fie inlocuit de altele.

VIDEO – YouTube reach in Romania:

– din populatia totala cu acces la internet, 84% se uita pe YouTube, iar 41% se uita intre 2 si 4 ore pe YouTube in fiecare zi!

– 59% dintre cei care cauta pe YouTube sunt influentati si iau astfel decizia de cumparare.

– YouTube = un mod de a creste baza pentru utilizatorii care ne vor fi alaturi ulterior. Incercati sa nu targetati mai mult de doua ori aceeasi reclama pentru acelasi utilizator.

6. Fast delivery services panel. Esti pregatit de Black Friday? 

Gian Sharp (CEO Cargus)

Online is the place to be :)

Felix Patrascanu (Managing Partner FAN Courier)

Un curier este incarcat cu 80 de livrari pe zi.

Noiembrie este cea mai buna luna pentru FAN Courier (poate si pentru ca lna aceasta este Black Friday)

Adrian Grigori (Director National de Vanzari Urgent Curier)

Nimeni nu intreaba pe site “Intervalul in care poti fi gasit acasa pentru a ti se face livrarea” (ar trebui sa intre pe rca-ieftin.ro)

In vanzarile online este nevoie de foarte mare incredere: ca noi vrem ca ei sa primeasca produsele in stare perfecta, ca nu este vina noastra atunci cand exista probleme. Nu intotdeauna. De aceea, oferim de cele mai multe ori posibilitatea deschiderii coletului inainte de a fi platit.

Lucian Aldescu (CEO  DPD Romania)

Curierul este interfata magazinului online si impreuna trebuie sa gasim cele mai bune solutii.

DPD nu ofera posibilitatea desfacerii produsului, pentru ca nu este ok sa il desfaci pe scara blocului – trebuie sa intrii in casa omului; apoi, nu e ok sa returnezi expeditorului un produs desfacut. Pentru asta, ar trebui ca lumea sa plateasca mai mult cu 10% pretul de livrare.

7. Prietenul meu, Clientul. Liviu Taloi (Co-Founder ECOMpedia.ro & Community Manager GPeC)

Cei 3V: am Venit (pe site-ul tau), am Vazut (ce oferte ai) si am Vumparat.

Imediat dupa ce curierul a preluat coletul magazinul pierde orice legatura cu clientul. Ce ar trebui sa se intample de fapt? Un survey despre serviciile tale, apoi despre produs. Acestea nu trebuie trimise impreuna.

Regula 80/20 un pic altfel: 20% din totalul clientilor vostri contribuie la 80% din totalul cifrei de afaceri.

Dupa 60-90 de zile dupa livrare de ce nu se trimite un Reminder? “Hei, ce mai faci? :)”. De ce? Reiterarea puterii brandului, poate mai cumpara o data de la mine, il aducem inapoi pe site.

De asemenea, mesajele de “La multi ani” – Onomastica, Sarbatori, zile de nastere au o rata de conversie foarte mare.

Inainte de Sarbatori vezi care sunt persoanele care cumpara in mod normal cadouri cu ocazia acelei sarbatori si trimite-i un reminder.

8. Online Travel Panel

Dragos Anastasiu (CEO Eurolines)

Din totalul vanzarilor de bilete de autocar, 2% sunt cumparate online.

Brandul vinde si creeaza siguranta.

Numai la noi si la piata se mai negociaza. Am ajuns intr-o zona in care lucrurile nu mai pot functiona asa – “Plateste unul, merge toata strada”. In turism nu se poate cu ideea de Black Friday. Se poate cu 3% sau se poate cu tepe. Voi alegeti.

Da, exista promotii la 1 euro. Daca te duci in vacanta si trebuie sa zugravesti apartamentul de acolo.

Marius Negre (International Sales & Distribution Manager Tripsta)

7-10% dintre biletele de avion din Romania sunt vandute online.

Nu exista o campanie de marketing perfecta, insa noi ne axam foarte mult pe Performance Marketing – Google Affiliate Marketing.

Remus Visan (CEO Paravion)

20% din bilete sunt cumparate online, restul de 80% cumpara in offline, insa cu search online inainte.

Anul acesta cautarile dupa cuvinte cheie “bilete de avion” au scazut cu 0.4-0.5%

Daca iti cumperi un bilet de avion din online trebuie sa cauti cu adevarat si cu foarte mare insistenta sa iti iei o teapa. :)

9. Fashion eCommerce Trends Panel

Dorin Boerescu (2Parale)

Ca sa ai succes pe nisa trebuie sa fii foarte foarte bun.

Mirela Bucovicean (Owner Molecule-F.com)

Inca nu ne-am dat seama daca oamenii cumpara mai degraba atunci cand vad un manechin uman intreg sau unul… fara cap :)

Cristina Popa (Country Manager FashionDays.ro)

In online, oamenii cauta cel mai bun raport calitate pret si raman fideli magazinului care are acest raport.

Oamenii intra pe site nu numai pentru a cumpara, ci si pentru a vedea ultimele tendinte, pentru a se inspira si pentru a-si petrece timpul intr-un mod placut.

In online contactul uman este 0, de aceea incercam sa il suplinim printr-un Call Center de calitate.

Suntem primii de pe piata care am lansat o aplicatie de iPhone care are inclusiv plata cu cardul si care are peste 50.000 de download-uri.

Andreea Raicu (Owner shop.andreearaicu.ro)

Fiecare produs pe care l-am lansat vine ca un raspuns la cerintele publicului. Fiecare filtru de pe site a venit din ideile comunitatii mele.

Atunci cand expunem hainele in magazin, ele vin cu recomandari pentru o intreaga tinuta.

Alin Stanciu (Founder & Managing Partner FashionUp.ro)

Foarte important este sursa traficului tau, dar si starea lui (foarte aproape de achizitie). Avem multi afiliati care si-au construit comunitati pe Facebook.

10. 4+2 legi ale persuasiunii care fac legea in eCommerce, Andy Szekely (Founder BootCamp University)

Daca respecti legile de circulatie… nu mai ajungi la destinatie. In schimb, daca nu le respecti pe cele ale persiasiunii, nu mai ajungi la conversie.

1. Legea conformismului – avem tendinta de a aprecia propunerile sau ideile pe care majoritatea oamenilor le considera la randul lor acceptabile.

2. Legea insuficientei – cand o persoana percepe ca ceva ce si-ar putea dori este disponibil in cantitate limitata, va crede ca acel lucru este mai mare decat daca s-ar gasi din abundenta. “Stoc limitat” converteste mai mult deoarece este legat de incredere – legitimitate. Daca spui “Ocazie unica”, in mintea consumatorului se naste intrebarea “Cine a spus ca este unica?”. Daca spui “Numai azi”, consumatorul intreaba “dar cine a spus ca numai azi?”

3. Legea reciprocitatii – Cand cineva iti da ceva de valoare perceptibila reactionezi cu dorinta de a ii da ceva in schimb. Ca atunci cand primesti o bombonica pe nota de plata – creste cu 3% bacsisul.

Niste americani s-au gandit sa creasca acest procent si au pus 2 bombonele – au crescut cu 14%. Vii, pui nota cu bombonica si te faci ca pleci. Apoi te intorci si ii mai dai o bombonica. Asa cresti cu 23% bacsisul. Este foarte timp ca totul sa fie neasteptat si personalizat (“Numai pentru voi mai dau o bombonica. Pentru ceilalti nu as fi facut asta”)

4. Legea consecventei – un om care iti ofera la inceput 5 bani, data viitoare iti va oferi inca 5 bani si inca 5 bani.

11. Customers are individuals – campaigns should be, too, Iulian Padurariu (Managing Partner & Founder Marks Romania)

Antreprenorii din Romania fac greseli: Investesc din start in tehnologii foarte complexe; nu isi cunosc consumatorii si preferintele lor sociale.

Loialitatea este cea care rupe cercul vicios al razboiului pietelor.

12. IT&C eArena

Dan Dumitrescu (Founder ELKA-OKTAL Group)

Nu am de gand sa extind oferta de produse.

Marian Alecsiu (Co-Founder si GM F64 Studio)

F64 se implica tot mai mult pe partea foto-video, de aceea vom aduce la vanzare si smartphone-uri. Nu facem decat sa compensam un echipament, insa ramanem in continuare devotati pasiunii foto-video.

Marius Ghenea (President FIT Distribution & ARMO)

Black Friday are de multe ori impact negativ, iar magazinele online intra intr-un iures din care unele nu stiu cum sa iasa.

Mihai Patrascu (CEO evoMAG)

Newsletter-ul este cel mai bun convertor.

Nebunia Black Friday se pastreaza si de Craciun. Din pacate, sunt si numerosi vizitatori care nu cumpara. Cu acestia trebuie sa te gandesti ce sa faci.

13. 3 intrebari care te framanta despre Pay Per Click Marketing, Ionut Munteanu (PPC Specialist, Trainer & Partner WebDigital)

Vizibilitate aka “Ma caut si nu ma gasesc”/ “Nu imi vad bannerele”

Vizibilitatea intr-o campanie de remarketing este, de fapt, mai mica. Ea se limiteaza la un grup de audienta, iar vizibilitatea este mai mare numai pentru acel grup de audienta.

Ai incredere in rapoartele pe care ti le ofera agentia cu care lucrezi.

Asteptari aka “Imi puteti garanta un numar de vanzari pe luna?”

Nu putem garanta un nr de conversii lunare, insa putem lucra in aceasta directie.

Bani aka “Cat costa un click?”

Care este pretul actiunilor OMV saptamana viitoare? – daca stii raspunsul, atunci si noi stim care este costul per click pe care va trebui sa il platesti. Acesta este stabilit in functie de ceilalti competitori, de relevanta campaniei etc.

14.Cum analizezi corect o campanie de AdWords?, Cristian Ignat (PPC Marketing Manager 2Parale)

Nota io: Propun ca aceastei prezentari sa i se ofere minim 45 de minute data viitoare, pentru ca au fost informatii pretioase si prea tehnice pentru… 10 minute.

Prezentarea lui: AICI

15. Sell smarter with consumer profiling, Marius Deak (CEO Green Pixel)

Bounce Rate-ul – toata lumea vorbeste despre el, insa nimeni nu se intreaba ce s-a intamplat de ti-au plecat oamenii de acolo”

“SEO is the key driver to selling”. No, really! The key is actually the client.

Ne uitam la toate paginile pe care se plimba un utilizator si incercam sa facem un reverse al procesului de fragmentare si segmentare.

10 comentarii
  1. | Gala Premiilor E-commerce 2013 – concluzii
    2 ani în urmă

    […] Corina a scris live de la conferință și de la festivitatea de premiere, sintetizând foarte bine discuțiile de acolo, așa că vă recomand să citiți și articolul ei. […]

  2. Idei si impresii de la GPEC 2013
    2 ani în urmă

    […] Sunt doar cateva dintre ideile care mi-au atras mie atentia si mi s-au parut indeajuns de interesante incat sa le notez si public pe blog. Pentru un live-blogging de circa 34, 45(3) kilometri de scroll, puteti citi romanul Corinei de la GPEC. […]

  3. Lung si la subiect » Blog Archive » GPeC 2013 – câştigători şi concluzii
    2 ani în urmă

    […] Pentru detalii recomand live blogging-ul Corinei. […]

  4. Anushka
    2 ani în urmă

    Chia cand cautam cate ceva despre Gala Premiilor eCommerce, am si gasit.
    Super multumesc!

  5. ora pe glob
    2 ani în urmă

    Gala Premiilor eCommerce chiar ca merita inclus in cele mai bune saituri
    din Romania.

  6. Mari
    2 ani în urmă

    Kudos. Super informatii!

  7. skin care physicians controversies
    2 ani în urmă

    WOW just what I was looking for. Came here bby searching ffor afacereza

  8. inter casino
    2 ani în urmă

    Whoa! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different topic
    but it has pretty much the same layout and design. Outstanding choice of colors!

  9. Bilis
    2 ani în urmă

    Cel mai documentat articol despre Gala Premiilor eCommerce

  10. loss
    2 ani în urmă

    you are actually a excellent webmaster. The web site loading velocity iis amazing.
    It kind of feels that you’re doing any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *