Romanian Digital Travel Conference – ediția a IIIa

După cum v-am anunțat și pe pagina blogului, astăzi ne citim de la Romanian Digital Travel Conference – ediția a IIIa, de unde voi face live blogging. Așa că nu aveți scuze să spuneți că nu știți ce se mai întâmplă în turism, în zilele noastre.

  • Mădălin Măncilă – Marketing is Everything

Marketing-ul dă viață personajelor. Știți pe cineva mai cunoscut decât Moș Crăciun?

Marketing-ul influențează comportamente, creează nevoi.

Mixul de marketing nu se mai poate opri doar la promovare, client service-ul este cel care ar trebui să îți fidelizeze consumatorii și un diferențiator în piață. Iar în curând, tehnologia va face diferența – este eficientă, dar devine extrem de scumpă atunci când nu știi să o folosești.

Marketing-ul își încheie rolul în momentul în care clientul a intrat ”în casa ta”? Nimic mai greșit.

FOCUS pe clienții invizibili (care vin din online, fac research în online și nu interacționează cu agentul), pe diferențiator (de ce ar cumpăra de la voi și nu de la colegul din piață?), pe preț (pe cel corect), pe emoție, pe mentalitatea locală (este oarte important să îți adaptezi produsul pe zona în care vinzi. Dacă nu faci comunicarea cu oameni locali, succesul nu prea are ce căuta).

Trendurile 2016 la nivel european:

– trebuie să fii mobile, pentru că altfel oamenii nu te accesează;

– video content-ul este foarte important, pentru că rata de conversie poate crește cu până la 85%;

– social media – 75% dintre turiști postează pe Facebook din timpul vacanței; 52% dintre turiști își schimbă planurile de vacanță influențați de SM;

– review-urile destinatiilor sunt foarte importante: 85% dintre călători consultă detalii online înainte de a pleca; 97% le consideră corecte, iar 44% sunt influențați de aceste review-uri;

– blogul agenției – 30% dintre clienți sunt interesați de articole cu privire la destinația aleasă; 65% caută activități diverse pentru destinație;

A opri campaniile ca să economisești bani este ca și cum ai opri ceasul pentru a economisi timp.

 

  • Cristi Ursea – Radiografia călătorului digital al secolului 21

Călătorul digital trăiește în simbioză cu tehnologia și își trăiește pasiunea pentru travel în Social Media. Experiențele și poveștile bune îl loializează.

Are resurse limitate, puțin timp și puțini bani. Traseul lui începe cu descoperirea, după care explorează. Trece în pasul următor: cumpărarea – de aici trebuie să interacționezi cu el constant.

Pentru ca procesul de cumpărare să fie finalizat, trebuie să oferi inspirație. După aceea, oferă cadouri (digitale – un wallpaper; un discount la destinație).

Ex: airbnb – pe lângă camere, îți oferă informații despre destinații; booking – îți oferă informații despre ce mai poți face când ajungi.

Creativitatea în turism = privește după colț, nu încerca să reinventezi roata. Adaptează coținutul în funcție de momentele de consum, de zilele săptămânii.

Ai doar 8 secunde la dispoziție să captezi atenția viitorului client.

În luna mai 2015, clienții au petrecut, în medie, 2-3 zile în vacanță.

 

  • Cristian Ignat – Strategia de travel dincolo de Google și Facebook

Dacă oamenilor le place să își pună poze cu picioarele și peisajele, de ce să nu le oferi un spațiu special pentru asta?

Create the customers – they will build your brand. Focusați-vă pe clienții actuali și porniți de la ei – încercați să îi urcați pe câte o treaptă: satisfacție, încântare (întreabă-i de ce te-au ales, care a fost diferențiatorul), engagement (aici e zona în care ei formează un trib, o comunitate, share-uiesc aceleași valori/plăceri), empowerment (clienții voștri să nu poată trăi fără voi; să știe că de la tine pot cumpăra o experiență).

Oamenii postează pe Facebook: lucrurile faine, lucrurile foarte nasoale, surprizele pe care le primesc.

10% din clienții fideli vă aduc 50% revenues. O creștere de 5% în clienții loiali ar putea genera o creștere de 95% în venituri.

Nu vă doriți toate categoriile de clienți, iar pe cei pe care îi aveți încercați să îi surprindeți cu oferte speciale- ei sunt cei care vă pot recomanda mai departe.

Încercați să investiți suma pe care o aveați pentru un client nou, către un client deja existent. Rezultatele vor fi mult mai bune, ei vă fac brandul mai frumos și construiesc venituri pe termen lung.

Consumatorii s-au prins că nu te costă nimic să te informezi, că poți căuta de 10 ori înainte de a cumpăra ceva – în offline asta se întâmplă destul de greu.

Rezultatele din dreapta (în Google) au fost scoase = au crescut semnificativ prețurile per click.

Pentru a putea trage concluzii ai nevoie de 3 luni. Asta ar putea însemna un sezon întreg.

Un blogger/ instagrammer ales corect poate livra de 10 ori mai bine decât alți 10 bloggeri aleși la întâmplare.

 

  • Eugen Potlog – Personalizare și automatizare în Email Marketing

Email marketing-ul este mai viu ca oricând, se adaptează constant. Vorbim mult despre automatizare și despre mobile first.

Dpdv return of investment, emailul este cel mai eficient canal, cu rezultate foarte mari – comparative cu celelalte canale.

Definește customer persona, pentru a-ți da seama care îți este publicul țintă și ce așteptări ai de la el. Vorbiți cu cât mai mulți clienți de-ai voștri, din toate zonele. Vă notați orice ați vorbit și ascultați tot ce povestesc. După aceea, definiți o persona, dați un nume și începeți comunicaea ca și cum te-ai adresa ei.

Dacă nu aveți conținut, faceți. Este cel mai important pentru că oferă o valoare suplimentară clienților – nu sunt suficiente 3 poze.

Marketing automation – se trimit automat niște sms-uri, email-uri, în funcție de acțiunile făcute pe site. Recomandări: pentru abandon coș, destinații de interes (îi dai un beneficiu pentru destinația respectivă) sau începerea procesului de cumpărare. Peste 70% din coșuri sunt abandonate, conform unor studii.

 

  • Matei Psatta – Campanii digitale pentru oameni, nu pentru Powerpoint

Efectul Dunning Kruger – deși bunul simț spune ca încrederea în sine crește odată cu experiența, acest lucru nu este tocmai așa.

The Sunk Cost Fallacy – odată ce ai investit intr-un lucru, chiar dacă nu merge foarte bine, tu vei investi în continuare, cu speranță. La fel și în cazul multor companii care fac comunicare digitală.

Pentru că am evoluat, nu ne mai uităm la numărul de fani, ci la calitatea lor: cei care intră înn mod repetat pe site, cei care cumpără în mod repetat – chestii chiar definesc un ”fan”.

Pentru mulți consumatori nu ar conta dacă 94% dintre branduri ar dispărea.

765 minute de consum media pe zi, în America Latină; 622 în Europa Centrală. Consumăm mai mult conținut ca niciodată.

1.4 miliarde – numărul total de dispozitive capabile să facă poze, vândute în 2014. Facebook: 2 miliarde de poze share-uite pe zi. YouTube: 500 de ore urcate pe YT, într-un minut.

35.000 de micro decizii pe care un om le ia într-o zi

Rețeta ideală de ad-uri: 5 cuvinte, o femeie zâmbind, un call to action. Dar rețetele nu funcționează întotdeauna.

 

  • Raluca Mureșan – Video – cea mai bună metodă de promovare online a destinațiilor turistice

Live-ul este interesant, dar dacă nu este wow, nu va dăinui mai mult de câteva minute.

Video-ul este viitorul în turism. Când există mișcare în video, recomandat este ca aceasta să fie lentă.

Trebuie să inspire, să spună o poveste, să prezinte o experiență.

 

  • Alex Filip – Aplicațiile de mobile, un nou instrument de marketing și sales

Smartphones and small businesses are a match made in heaven.

10.5 milioane smartphones in România, în 2015. Rata de penetrare telefonie mobilă: 115%

63% din site-urile din România sunt adaptate pentru mobil.

33% dintre români au căutat vacanțe de pe mobil în 2015.

23.838 utilizatori în 3 luni, în Bucharest City App. 73% dintre cei care au instalat aplicația s-au întors.

 

  • Ana Smădeanu – Cât de digitalizat e turismul românesc

Doar 27% dintre agențiile de turism au un departament de marketing, iar 90% dintre ele au intenția de a investi în online anul acesta.

100% Facebook, 50% Twitter, 35% LinkedIN, 15% Instagram, 8% Google+, 7% Pinterest.

Cine face Social Media în Agenție? 58% Oricine, 37% o persoană desemnată (de obicei, este proprietarul agenției de turism), 5% externalizat.

Bugetele de promo în Social Media? Sub 100 euro – 69%; 250-500 euro – 15; peste 1000 euro – 6%.

 

 

Sursă poză featured

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *