Campania Respectului continua – Share it to stop it

Iata cum la inceput de saptamana vin cu un subiect despre care toata lumea stie ca exista, insa prea putini sunt cei carea au curajul sa ia masuri sau sa se implice – “Violenta domestica”

Asadar, mai jos voi trece in revista cateva date pe care ar trebui sa le stim cu totii si voi reaminti faptul ca sunt companii care se implica activ in a face un bine femeilor care se confrunta cu aceasta problema:

Despre violenta domestica (in Romania)

  • La fiecare 30 de secunde o femeie din Romania este victima a violentei domestice
  • In 2007 au fost inregistrate 4500 victime dintre care 50 au decedat. 56% dintre cazurile de violenta domestica au fost inregistrare in mediul urban, iar 44% in mediul rural
  • In 2010 aproape 12.000 de femei au cazut victime ale violentei domestice. 99 au murit.
  • In primele 3 luni ale anului 2011 au fost inregistrate 1.400 de cazuri de violenta domestica. 27 de persoane au murit.
  • 75% dintre cazurile de violenta domestica nu sunt raportate
  • In Europa, 1 din 4 femei este abuzata de-a lungul vietii.

Cum este privit fenomenul violentei domestice in Romania?

  • 40% dintre romani considera ca violenta domestica nu e niciodata justificata
  • Doar 66% din populatie considera ca sotul ce isi bate frecvent sotia trebuie pedepsit de lege
  • 61% dintre romani considera ca violenta in familie este o chestiune privata iar 33% considera ca politia ar trebui sa intervina (CPE, 2003)
  • 44% dintre romani cred ca “nu trebuie sa te amesteci in familia altuia, cand vezi ca cineva este agresat fizic”
  • In Romania exista de 6 ori mai putine locuri in adaposturi decat ar fi necesar conform standardului european de 1 loc la 10.000 locuitori (conform Raportului de tara WAVE 2010)

Asa cum va spuneam si anul trecut, AVON este una dintre companiile care se implica activ de 5 ani in apararea drepturilor femeilor si militeaza impotriva violentei domestice.

Spre exemplu, anul acesta Avon a organizat (sub forma unei conferinte cu gala de premiere) prima editie a evenimentului anual CSR4WOMEN, dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femei. Evenimentul  a promovat respectul de sine, frumusetea si sanatatea femeilor si drepturile acestora. CSR4WOMEN inseamna recunoasterea nationala a campaniilor, proiectelor si personajelor care sunt alaturi de femei, prin sustinerea lor.

Si pentru ca motto-ul este “Share it to stop it“, un Share nu a omorat pe nimeni. Din contra, poate chiar a salvat!

 

Persoane publice ca Amalia Enache,  Cornel Ilie, Leonard Doroftei, Lucian Mandruta si Carmen Avram, au ales sa se alature si sa sustina aceste campanii sociale pentru femei.

Femeile nu merita sa li se intample asta! Alegeti sa le protejati, alegeti a aveti grija de ele!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *